מתי כדאי לעשות מיתוג מחדש לעסק?

תוכן עניינים

אם אתם רוצים להיות שם דבר בתחום שלכם ולהיחשב לעסק אמין, גדול ומקצועי בעיני הקהל הרחב – אתם רוצים להשקיע במיתוג העסק שלכם.

אנו בחברת ג'נסיס, חיים, נושמים ופועלים מדי יום למיתוג עסקים בכל תחום ובכל סדר גודל. מיתוג לעסק לא מחזיק לנצח בדרך כלל ולעתים יש לחדש את העיצובים, התכנים ובכלל את אסטרטגיית המיתוג של העסק. במקרים מסוימים צריך לבצע הליך מיתוג מחדש הכולל מייקאובר רציני לעסק. איך תדעו שהעסק שלכם צריך מיתוג מחדש? הינה כמה מקרים נפוצים.

סימנים שאתם צריכים למתג את העסק שלכם מחדש:

#1 – כאשר שם העסק אינו משקף יותר את המשמעות של העסק שלכם. אחד הסימנים הברורים ביותר לצורך במיתוג מחדש של העסק הוא כאשר שם העסק כבר לא משקף את מה שאתם רוצים לשדר בעסק שלכם או לא מתאים יותר להיות שם העסק שלכם. לדוגמה: כאשר מתקיימת שותפות חדשה או זו מתפרקת, כאשר משנים את תרבות החברה או ערכי החברה הבסיסיים או אפילו כאשר החברה משנה מסלול או מתמקדת בשירות ספציפי ולא במגוון שירותים.

#2 – כאשר אתם מתקשים להתבלט מעל פני המתחרים שלכם:

זה לא סוד שיש תחרות רבה כמעט בכל תחום ולכן חלק ניכר מכל הליך מיתוג עסקי הוא הצורך לייצר בידול מהמתחרים שלכם. כאשר אתם מתקשים לייצר בידול מהמתחרים שלכם זה סימן שאתם צריכים לעבוד על מיתוג מחדש לעסק שלכם.

#3 – כאשר המיתוג הנוכחי הפך למסובך מדי:

מיתוג תורם לאופן שבו הקהל זוכר אתכם ומרגיש לגביכם. הזמנים משתנים ואנשים מחפשים מסרים פשוטים, חדים וברורים יותר. אם המותג שלכם הפך להיות מסובך להבנה חשוב לבצע מיתוג מחדש ולפשט את המסרים שלכם לקהל.

#4 – המותג מתפתח:

בדרך כלל כאשר המותג שלכם מתפתח וצומח הוא גם מצמיח ענפים חדשים. כלומר סניפים חדשים, עובדים נוספים, שירותים חדשים, מוצרים חדשים. בשל כך ייתכן ותצטרכו למתג מחדש את העסק שלכם. המיתוג הישן כבר לא תופס על הפעילות החדשה והנרחבת יותר של החברה. זה תקף גם לחברה ישראלית שהפכה להיות בינלאומית.

#5 – כאשר רוצים לנקות את המוניטין של המותג:

לעתים יש סיטואציות שונות בחיים המתפתחות ללא שליטה שלנו או כאשר ביצענו טעויות לאורך הדרך. על מנת לנקות את המוניטין של המותג שלנו ייתכן ונצטרך לפעול במיתוג מחדש של העסק או הארגון שלנו ובכך לתת לעצמנו הזדמנות נוספת.

לאיזה תוכן תרצו לחזור?