The Growth Hacking Process to Supercharge Your Revenue

כל האקר צמיחה ברמה עולמית מסתמך על שורה של צעדים בתהליך הצמיחה שלהם.

פירסנו את ששת מדרגות הליבה שלמטה.

הגדירו יעדים הניתנים לפעולה

הכל מתחיל בהתמקדות במטרה צרה וניתנת להפעלה. זה חשוב מכיוון שלאקר צמיחה יכול בקלות להיות מוקד כה רחב שהוא הופך לחסר משמעות. כן, המטרה הכוללת היא צמיחה, אך אינך משיג תוצאה סופית כזו מבלי לפרק אותה למשימות קטנות יותר, בר השגה.

נניח שיש לך מוצר ואתה רוצה ש- DAU שלך (משתמשים פעילים מדי יום) יגדל, אבל זה יעד רחב מדי. אז אתה מחליט להתמקד רק בשמירה של משתמשים קיימים מכיוון שזה יגדיל את ה- DAU, אך השמירה עדיין רחבה מדי. ואז אתה מחליט להתמקד בעזרה למשתמשים הנוכחיים ליצור תוכן מכיוון שהמספרים שלך מראים שכשמישהו הופך ליוצר תוכן (ולא רק לצרכן) במוצר שלך, אז הפעילות שלהם באתר גדולה בהרבה. יצירת תוכן מובילה לשימור שמוביל לעלייה ב- DAU. לכן אתה מחליט למטרה להגדיל את יצירת התוכן פי 2.

רחבה מדי: הגדל את המשתמשים הפעילים היומיומיים
מתאים: הגדל את יצירת התוכן פי 2

אנשים רבים מתקשים לדעת מתי הם צמצמו את מטרתם מספיק. הנה כלל אצבע שאני משתמש בו. חשבו על המטרות שלכם כהיררכיות מקוננות, ועד שתגיעו ל”קן “בו ניתן למעשה לסמן את הדברים כמשימות אינדיבידואליות שניתן לסיים אחת ולתמיד, אז אתה לא מספיק צר. במקרה זה ההיררכיה שלנו עשויה להיראות כך:

Growth Process Example

האם יתכן שאפשר יהיה יום בו תוכל לסמן את “הגדלת ההפעלה שלי” מרשימה מטלות? לא. המטרה רחבה מדי. האם אי פעם יהיה זמן שתוכל להגיד שסיימת “להגדיל את DAU.” לא. רחבה מדי. עם זאת, אתה יכול לסמן שאתה “חינכת חברים על יצירת תוכן באמצעות דוא”ל.” כשאתה מוצא את עצמך בחלק ההיררכיה שניתן לבטל אותה כביצוע, אז צמצמת את היעד שלך כראוי.

הטמיע אנליטיקס כדי לעקוב אחר היעדים שלך

כעת, לאחר שהחלטת להגדיל את יצירת התוכן פי 2, השאלה הבאה היא האם אתה יכול לדעת אם אתה באמת משיג מטרה זו? האם ניתוחים מתאימים במקום? להלן כמה שאלות לשאול את עצמך:

  • האם אתה עוקב כרגע אחר בערכי יצירת תוכן?
  • האם אתה עוקב אחר יצירת תוכן לפי קבוצות או רק במצטבר?
  • האם אתה עוקב אחר מדדים סביב התוכן עצמו (גודל קובץ, אורך, תצוגות, שיתופים וכו ‘)
  • האם אתה עוקב אחר המכשירים המשמשים ליצירה ולצריכה של התוכן?
  • האם אתה עוקב אחר כתובות האתר המפנות שאחראיות ביותר ליצירת תוכן?

ללא ניתוח, היעדים ריקים. אם אינך יכול לומר באופן סופי מתי הושגה יעד, לא השלמת את הדרישות הנדרשות לפני שתמשיך הלאה. יתר על כן, אנליטיקה תעניק לך נתונים בעלי ערך שיכולים לשנות את יעדיך. הניתוח שלך והמטרות שלך יוצרים שיווי משקל רפלקסיבי, שבו הם מיידיים, מעודנים ומעצבים זה את זה.

Growth Process Analytics

כדוגמה לאיזון רפלקסיבי, שקול זאת. אם המטרה שלך החלה כ”הגדיל את יצירת התוכן פי 2 “, אבל אתה מבין שיש משהו חשוב יותר מאשר יצירת תוכן באופן כללי בכל הקשור לשמירה על תוכנה, אתה יכול לשנות מחדש את המטרה שלך. אם תוכן מעל שלוש דקות הוא הסוג היחיד של תוכן המשפר את שמירת היוצר והצרכן, יתכן שיהיה צורך לשכלל את מטרתך.

אחד הדברים הגדולים ביישום ניתוחים ספציפיים למעקב אחר התקדמות היעד הוא ההשפעה שיש לזה לאורך זמן על האנליטיקה הכוללת שלך. לאחר שביליתם כמה שנים בסטארט-אפ ותקיפתם מטרה אחת אחרי השנייה, תבינו שכמות הנתונים ההיסטוריים שעליכם לעבוד איתם הפכה לחזקה מאוד. בסופו של דבר, כשאתה יוצר יעד חדש, יתכן שכבר יש לך מעקב אחר הערכים הרלוונטיים, ועכשיו יש לך נתוני עבר שצריך להסתכל עליהם שקדמו אפילו ליצירת המטרה.

כל האקרים של צמיחה מתחילים בגרזן עמום, אך הקצה מתחדד כפונקציה של הזמן. פשוט אל תוותרו.

מינוף החוזקות הקיימות שלך

לכל סטארט-אפ יש חוזקות או נכסים מובנים שיכולים לשמש כמנף. כשיש משהו העומד לרשותך שדורש מעט אנרגיה, אך יכול להביא תוצאות גדולות, אז מצאת מנוף.

בהמשך הדוגמה שלנו מלמעלה, יתכן שאתה מנסה להחליט אם עליך לשלוח תחילה את הדוא”ל החינוכי, או אם עליך להוסיף תחילה קטגוריה “מה חדש”. אם יש לך 200,000 אימיילים בתיק, ויש לך מערכת להפצת דוא”ל שהיא סלעית, ואתה בטח יכול ליצור את הדוא”ל המדובר תוך יום, זה נראה כמו מנוף מבטיח.

אם הקטגוריה “מה חדש” תידרש לפחות כמה ימי תכנון, כמה ימים של עדכוני מודלים לעיצוב, כמה ימי תכנות, והמהנדסים שלך כבר לחוצים לחלוטין מהמטלות שלהם. ברשימה, אז זה לא נראה כמו מסלול מבטיח. במיוחד אם אתם מחפשים פרי תלוי נמוך.

חוק המינוף מקבל למעשה את ההחלטה עבורך בנקודה זו. שלח את הדוא”ל. המינוף הייחודי של ההפעלה שלך נובע מגודל רשימת הדוא”ל שלך ומערכת הפצת הדוא”ל שלך, ולא מכמות כוח הסוס ההנדסי שאתה יכול לזרוק לבעיות. הפעלה אחרת עשויה לבחור באופציה אחרת, אך רק אם המינוף שלהם תופס צורה אחרת.

תוכניות, יעדים ומשימות, המדורגים בערימה בוואקום, ללא חשש למינוף, בדרך כלל לא בסדר. תכנן את ההתקפה שלך על סמך חוזקות. אני ממליץ לקרוא את פרקים 3-6 בספר זה ואז לתת לכל טקטיקה שצוינה ציון על סמך המינוף הספציפי של החברה שלך.

ביצוע הניסוי

השלמת את שלב 1, והגדרת את המטרה שלך כעל הגדלת יצירת התוכן פי 2. השלמת כבר את שלב 2, ועכשיו אתה עוקב אחר הנתונים הדרושים שיגידו לך אם אתה מצליח ביעד שלך. השלמת את שלב 3, ועכשיו אתה מתמקד בחינוך חבריך באמצעות הפיצוץ בדוא”ל, מכיוון שכאן יש לך מנוף. עכשיו הגיע הזמן לבצע את הניסוי, שפירושו למעשה שליחת דוא”ל במקרה זה. להלן כמה דברים שכדאי לזכור כשאתה מבצע את הניסוי:

1. רשמו את ההשערה שלך לפני שאתה מבצע ניסוי

לפני שאתה מפעיל את הניסוי, עליך לרשום את הניחושים הטובים ביותר שלך. במה שיקרה. האם אתה חושב שלדוא”ל זה יהיה שיעור קליקים גבוה או נמוך יותר מהודעות הדוא”ל שאתה כבר שולח? למה אתה חושב ככה? כמה לדעתך הדוא”ל יגדיל את יצירת התוכן במהלך החודש הבא? האם זה ייתן לך ביד אחת את יעד 2x ליצירת התוכן אליו אתה מצלם, או שאתה חושב שזה יביא אותך לחלק מהדרך לשם?

זה אולי נראה טיפשי לרשום דברים כאלה כשאתה יכול פשוט לשלוח את הדוא”ל ולברר מה עומד לקרות. אם זו הגישה שלך, אתה מחמיץ את העניין. השערות הן השתקפות מדויקת של ההנחה שלך לפני שניתנה לך הזדמנות לשכתב את העבר כדי לגרום לעצמך להיראות כמו גאון.

לדוגמא, דמיין שאתה רשום את ההשערה לפיה שיעור הקליקים יהיה נמוך יותר מכיוון שאתה כבר שולח למשתמשים דוא”ל אחד בשבוע, ואתה חושב שהמייל השני ירגיז אותם. אז אתה מפעיל את הניסוי ויש לו שיעור קליקים גבוה יותר. אם לא הייתה הוכחה להשערה השגויה שלך, היית מתפתה לשכתב את ההיסטוריה, והיית אומר לחברי הצוות שזה מה שציפית שיקרה מכיוון שאתה כל כך טוב לעולם ההפעלה. השערה שומרת עלייך כנה. כעת, במקום לנסות להוכיח לכולם כמה אתם חכמים, הדיון הוא מדוע הנחותיכם היו שגויות. יתכן ותבין שאתה מעריך את הסכום שהמשתמשים שלך רוצים להיות איתך בקשר, ולתובנה זו יש יתרונות הרבה מעבר לדוא”ל.

אם הרעיון ליצור השערה גורם לזה להרגיש יותר מדי כמו מדע ופחות כמו התרבות המסורתית של סטארט-אפים, זה כנראה דבר טוב.

2. אל תהיה תמים לגבי המשאבים הדרושים להפעלת הניסוי

בכל פעם שאתה מבצע ניסויים זה הולך לשבש את שטף האירועים הרגיל בהפעלה שלך. ראשית, יש ליידע את כל הצוות על הניסויים הקרובים כדי שיוכלו להיות מוכנים לכל תקלות שעלולות להתרחש. שנית, דע מתי ההפעלה שלך כבר מוגבלת במשאבים, והיה מודע לכך בעת תכנון הניסויים שלך. אם ימי שלישי הם כאשר השרת כבר נמצא על סף כישלון, אל תעשה דבר שישלח 30% יותר תנועה באותו יום אם תוכל להימנע ממנו. שלישית, אם אתה זקוק לזמן מסוים כדי לסיים את רכיבי הניסוי לפני שניתן יהיה להריץ אותו, אל תפסול מדרישות הזמן הדרושות. כדאי שתזכרו את חוק Hofstadter:

זה תמיד לוקח זמן רב ממה שאתם מצפים, גם כשאתם לוקחים בחשבון את חוק Hofstadter.

3. אל תתייאש מהתוצאות הראשוניות

יש תופעה שחוויתי אינספור פעמים, וזו האמונה העכשווית שכל ניסוי שאני עובד עליו נכון עכשיו זה ישנה את הכל לטובה. הניסוי שאליו אני מקדיש כעת נראה שהתשובה הברורה לבעיות של החברה שלי. אם זה ראוי לזמני זה בטח הדבר שיאפשר לנו להגיע למהירות בריחה. אה, השמחות של מחלת היזם.

כמו שהזכרנו בפרק האחרון, רוב הדברים נכשלים. זה בסדר להיות אופטימי (היי, זה ממשיך גם אותי), אבל אי אפשר להיות הרוס בכל פעם שניסוי מניב תוצאות בינוניות. זו הסיבה שיש לתקוף יעד מוגדר מכמה זוויות. רוב ההתקפות פשוט לא עובדות.

4. למדו מהצלחה וכישלון מהצלחה וכישלון

הנתונים הם כמו פרסום. אין דבר כזה פרסום רע ואין דבר כזה נתונים גרועים. גם אם ניסוי נכשל, ללא ספק אספת מידע רב על המוצר שלך ועל המשתמשים שלך שניתן להשתמש בהם בניסויים עתידיים. תומאס אדיסון נכשל יותר מאלף פעמים כשניסה ליצור את נורת הנורה שלו. כשנשאל על כך אמר אדיסון, לכאורה, “לא נכשלתי אלף פעמים. גיליתי בהצלחה 1,000 דרכים לא להכין נורה. ” אתה יכול ללמוד מהצלחות, ואפשר ללמוד מכישלונות. אתה מפסיק ללמוד רק כשאתה מוותר.

אופטימיזציה של הניסוי

ניסויים נועדו להיות מיטוב. הניסויים הם נזילים. הם לא דברים שאתה עושה פעם אחת ואז ממשיכים הלאה. אתה מנסה לערוך ניסויים. אתה מפעיל מחדש ניסויים. אתה מוותר על ניסויים רק כשמתאים לכך, לא כשנמאס לך מהם.

הקימו קבוצת בקרה

עליכם תמיד להיות קבוצת בקרה כאשר אתם מסוגלים לכך מכיוון שהדבר יביא בחשבון לשינויים סביבתיים שקשה לעקוב אחריהם. אם אתה שולח את הדוא”ל לרק 80% מהמשתמשים שלך, אתה יכול לעקוב אחר יצירת התוכן שעולה בקבוצה זו בניגוד לקבוצת הביקורת. יכולה להיות סיבה בלתי צפויה, מחוץ לשליטת או ידיעת החברה שלך, שהובילה למעשה לירידה נרחבת ביצירת התוכן באתר שלך. ללא קבוצת ביקורת אתה עלול להיות מוביל לחשוב שהדוא”ל פחת למעשה ביצירת התוכן, דבר שהיה רחוק מהאמת.

השתמש במבחן A / B

מבחני A / B ניצבים על ידי האקרים מצמיחים מסיבה כלשהי. הם קסומים! אתה עשוי לחשוב שאתה יודע מה צריכה להיות שורת הנושא של הודעת דוא”ל כדי להבטיח שהיא תיפתח, אך מבחן A / B יגיד לך את האמת. אתה עשוי לחשוב שאתה יודע לאיזה דף נחיתה כתובת הדוא”ל צריכה לשלוח אליהם, כדי שהם יתחילו ליצור תוכן, אך A / B יגיד לך את האמת. ישנם מעט מאוד כלים שיוצרים רווחים כה גדולים בסך הכל.

זכור, אם אתה מתכוון לבצע בדיקות A / B, עליך להחליט על כך לפני שתתחיל לבצע ניסוי. אחרת, בדוגמה שלנו, היית שולח בדוא”ל לכל מי שנמצא ברשימה שלך ואז לא היה נשאר מי שייהנה ממה שאתה לומד.

מתי לוותר על ניסוי

בדרך כלל אני לא אוותר על ניסוי עד שהמנוף שלי הוכיח שהוא חלש יותר ממה שחשבתי בתחילה, או שאני לא יכול להגות באופן הגיוני את ניסוי שמניב תוצאות טובות יותר ללא כמות מקיפה של משאבים המוקדשים לו.

חזור על

עכשיו הגיע הזמן לבחור ניסוי חדש, או גרסה מותאמת של ניסוי קודם, ולעבור שוב דרך שלבים אלה. אם אתה עובד במערכת שמניתי כאן, ההצלחה היא יותר תוצר לוואי של עקשנות, ופחות ילד של מזל.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה