10 שיעורים משווקים דיגיטליים יכולים ללמוד מעמק הסיליקון של HBO

האם אתה רוצה לצפות בסדרת טלוויזיה?

אני לא עושה את זה לעתים קרובות. בקושי, למעשה. אבל כן, עשיתי את זה בעבר. מבחינתי זו אחת התענוגות הפשוטים בחיים.

מדי פעם אני אמצא סדרה “שווה-ערך” לחלוטין.

זה יכול לגרום לך להיות קצת משוגע, במיוחד אם אתה מבלה את החלק הטוב יותר של הלילה מודבק לטלוויזיה.

image4

אבל זה די פריג’ין מהנה.

סדרה אחת בפרט שהיא ראויה לבחירה היא “עמק הסיליקון של HBO .

אם אינך מכיר, מדובר בצוות יזמי IT צעירים שמשיקים סטארט-אפ בשם Pied Piper.

image12

המופע מתעד את הצלחותיו וכישלונותיו לאורך הדרך.

זה סופר מצחיק ומושלם אם אתה בכלל נוטה ליזמות או סתם רוצה לחטט בטכנולוגיה.

image2

אבל אני גם חושב שיש כמה שיעורי זהב שמשווקים דיגיטליים יכולים לקחת מהמופע.

אחרי הכל, למרות שמדובר בסדרה קומית עם כמה פרקים פרוסים, יש בה הרבה אמת.

ביליתי הרבה זמן בעמק הסיליקון, כדי שאוכל להתייחס למתרחש בתכנית.

המופע הוא לגיטימי .

בין אם היית בעניין במשך שנים או שאתה חדש במשחק, אתה יכול ללמוד משהו שהוא פרקטי, אפילו מקומדיה כמו זו.

להלן עשרה שיעורים שנמצאו בעמק הסיליקון של [HBO] .

1. להיות גמיש הוא נכס עצום

בטח שמעת את הסטטיסטיקה ששמונה מתוך 10 עסקים נכשלים תוך 18 חודשים.

בעוד שמצב זה ניתן למחלוקת ( הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה לעבודה מדווחת כי 50% מכלל העסקים החדשים מגיעים לשנת החמישית שלהם ושליש הופכים לשנה העשירית שלהם), עסקים רבים אכן נכשלים.

אבל אם אתה גמיש וזריז, אתה יכול להעלות את תוכנית המשחק שלך לחשבון לשינוי וכדורים עקומים בלתי צפויים בדרך.

בתכנית, הרעיון הראשוני של הצוות היה ליצור אפליקציית מוסיקה לכותבי שירים כדי להבטיח שהם לא מפרים זכויות יוצרים.

אך לאחר שקיבלו משוב, הם הבינו מהר מאוד שהרעיון הזה לא יתעופף.

מה הם עשו?

הם נקטו בגישה אחרת לחלוטין ופיתחו פיתרון “ענן דחיסה”, והרחיב את הדמוגרפיה שלהם בצורה משמעותית.

image10

ממש כמו במופע, יכולת ההסתגלות בעסקים חשובה להפליא בחיים האמיתיים.

זה לא תמיד מי הכי חכם או עם מי יש את הגיבוי הכספי ביותר.

לפעמים, ההצלחה מגיעה לאלה המסוגלים להסתגל ביותר לשינוי, תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות.

אם ברור שטכניקת שיווק דיגיטלית מסוימת אינה עובדת, ייתכן שתצטרך לשנות את הכיוון שלך כדי לקבל את התוצאות שאתה מחפש.

2. אל תשרוף גשרים ולא יעשה אויבים

ארליך בכמן הוא בחור מצחיק.

אבל הוא גם די גס לפעמים.

image11

יש לו מנהג רע להשתין על חברות הון סיכון ובכך לפספס הזדמנויות מימון חשובות.

כבעלי עסק או משווק, אתה בהחלט לא רוצה לעשות את זה.

מערכות היחסים ענקיות.

במקרים רבים מערכות היחסים ביניכם (או היעדרם) יכולים לגרום או לשבור אותך.

אל תיקח אותם כמובן מאליו.

השתדל תמיד להישאר מקצועי גם אם אתה לא תמיד רואה עין בעין עם כולם.

גם אם הרעיונות של הקולגות שלך יונקים לחלוטין, אל תבסס אותם על זה.

במקום זאת, התנהלו עם טאקט.

3. אל תתעלם מחוקיות

אנו חיים בעולם שמח מאוד להתדיינות משפטית.

אתה רואה את זה ב עמק הסיליקון – המופע והדבר האמיתי.

למרבה המזל יש את הבחור הזה:

image7

הוא מאוד לא מגניב, אבל הוא יודע למנוע מהסטארט-אפ להידפק על ידי עורכי דין.

וזה דבר טוב כי “ישנם למעלה מ 100 מיליון תיקים שהגישו מדי שנה בבתי משפט בארה”ב.”

החוק הנו נושא חוזר ב עמק הסיליקון , במיוחד כשמדובר בקניין רוחני.

כשמדובר בשיווק דיגיטלי, תרצה שיהיה לך ידע בסיסי בנושא מיתוג ודיני סימנים מסחריים כדי להבטיח שלא תעבור על הגבולות שלך או שתפר את זהות המותג של מישהו.

עיין במשאב זה ממידע על אסטרטגיית מיתוג למידע נוסף בנושא.

4. היזהר מפרסום חסר בושה

יש אמירה ישנה ש”כל פרסום הוא פרסום טוב. ”

אבל זה לא תמיד המקרה.

בשלב מסוים ארליך מנסה לייצר ללא בושה פרסום לעצמו ולפייד פייפר.

image8

במהלך התהליך הוא מפוצץ מטבעות מזומנים אדירים, וכמעט הרס את החברה.

הנקודה היא להיות זהיר באיך מתואר המותג שלך ועם מי אתה בוחר ליישר את המותג שלך.

ובואו נהיה כנים.

לא כל כך קשה להכתים את המוניטין של המותג שלך.

בין אתרי סקירה ומדיה חברתית, כמה הערות לא טובות יכולות לגרום במהירות לחומות להתפורר.

למרות שאינך יכול לשלוט באופן מוחלט על האופן בו הציבור תופס את המותג שלך, נסה להתרחק מפעללי פרסום מטופשים שעשויים להזיק יותר מתועלת.

5. בניית מותג זה תהליך

אם למדתי משהו בתקופתי כיזם, זה שהסבלנות היא יתרון עצום.

אנו חיים בתרבות מיקרוגל, שבה הסיפוק המיידי הפך לנורמה.

ומשווקים רבים מתוסכלים ומפוכחים כשהם לא רואים הצלחה בן לילה.

אבל זה לא עובד ככה עם מיתוג .

זה לוקח זמן. לעיתים נדרשות מספר שנים עד שמתגלה כל תוצאות בולטות.

בשנת עמק הסיליקון , הצוות עובר המון פיתולים ופונה לפני שפייד פייפר הופך לשם ביתי.

image1

לכן, חלק גדול מההפכה הוא פשוט להישאר במסלול.

אתה צריך את האומץ הנפשי להמשיך לנוע ולעשות את זה צעד אחר צעד.

אבל הדבר שאני אוהב במיתוג הוא אפקט כדור השלג, כאשר מותג כל הזמן הולך וגדל עם הזמן.

image5

בעוד שההון שלך במותג עשוי להיות כמעט דבר בהתחלה, הוא ממשיך לצמוח עד כדי פיצוץ.

ההבנה שמיתוג הוא תהליך שלוקח זמן אמור לעזור לקיים אותך כשדברים נראים עגומים ומתפתים לוותר.

6. חיבוק טעויות (אך למדו מהן)

אני מאוד אוהב את הציטוט הזה של זוכה פרס נובל פרנק וילצ’ק:

אם אתה לא אני לא עושה טעויות, אתה לא עובד על בעיות מספיק קשה. וזו טעות גדולה.

פירוש הדבר פשוט כי טעויות הן חלק בלתי נמנע בהתקדמות.

למדתי לא להכות את עצמי יותר מדי אם אני מנקר במשהו או אפילו מתכוון לטעות בצורה מטופשת.

אני פשוט מגש את זה כדי להתקדם.

ב עמק הסיליקון אנשים עושים טעויות כל הזמן, אך הם תמיד עובדים כדי לעבור אותם.

בשיווק דיגיטלי, סביר שתעשי שגיאות רבות במהלך הדרך.

אני יודע שעשיתי (ועדיין עושה).

אבל כל עוד אתה באמת לומד מהטעויות שלך ומשתמש בידע הזה כדי לשפר, אתה צריך להיות טוב ללכת אליו.

7. שואפים למאזן עבודה / חיים בריא

עבודה קשה ובעלת מוסר עבודה חזק זה טוב והכל.

image3

אבל זה לא צריך לבוא במחיר הרווחה האישית שלך.

אני יודע זאת היטב מכיוון שיש לי נטיות וורקואליות.

בתוכנית, ריצ’רד מסביר לרופא שלו שהוא סובל מהזעות לילה הנגרמות בגלל לחץ.

הרופא מסביר שזה יכול להיות מבשר להרטיב במיטה, וזה אף פעם לא דבר טוב.

זה די מביך.

image6

נסה לא לאפשר לעצמך להציף את פעילות השיווק שלך.

שאפו למצוא איזון עבודה / חיים בריא, וטען את הסוללות מעת לעת.

זה יעשה אותך יעיל יותר בשיווק שלך, ולא תצטרך לדאוג להיות מבוגר שמרטיב את המיטה.

8. שמור עין על הפרס

קל להסיח את דעתך בעסקים ושיווק.

תמיד יש טכניקות וטקטיקות חדשות שיכולות להסיח את דעתך ממה שאתה טוב וממה באמת עובד.

למשל, בשלב מסוים במופע, הצוות נאלץ לעבוד על מוצר שאינו ליבה, מה שבסופו של דבר היה הסחת דעת משמעותית.

בתורו, זה יצר חסימת דרכים בדרכם להצלחה.

אני לא אומר שאסור לך להתנסות, אבל חשוב להתמקד בחוזקות שלך ולא לאבד את הראייה מהמטרה הסופית.

9. האיכות היא המפתח

בשלב מסוים, גאווין בלסון, מנכ”ל חברה מתחרה, מציג את המוצר החדש של החברה Nucleus, שבסופו של דבר הוא אסון מוחלט.

image9

זה משמש תזכורת לפיה איכות תמיד צריכה להיות בעלת חשיבות עליונה.

אתה רוצה להכניס מספיק זמן ואנרגיה כדי להבטיח שהקהל שלך יקבל את החוויה הטובה ביותר.

בין אם זה יוצר תוכן בלוג או הפעלת קמפיין המדיה החברתית שלך, עדיף להתמקד באיכות על פני כמות.

לקיחת קיצורי דרך היא לעולם לא הדרך ללכת.

10. בצע את ההעסקה הנכונה

אם אתה מרכיב צוות שיווק, אתה צריך לעשות זאת בדרך הנכונה.

אל תבחר ברשלנות מישהו בלי להבטיח שיש להם את הצלעות וישתלב עם התרבות שלך.

שכירה גרועה יכולה להרוג את האווירה שלך ולעכב את ההתקדמות שלך.

בטווח הרחוק זה יכול גם לשים מכה על המורל ולהפריע לכימיה הצוותית.

לטיפים בנושא שכירה ויצירת צוות מדהים אני מציע לקרוא את המאמר הזה מ- Wired .

מסקנה

אף כי עמק הסיליקון הוא קומדיה, ישנם שיעורים רבים שניתן ליישם על שיווק ועסקים דיגיטליים בכלל.

למען האמת, אני מרגיש שניתן לחלץ הרבה חוכמה מהמופע הזה.

בין אם זה ללמוד להסתגל בעולם שיווקי המשתנה ללא הרף, ללמוד מהטעויות שלך, או פשוט להימנע מלהיות דוש-תיק, השיעורים מ- עמק הסיליקון יכולים להפוך אותך למשווק דיגיטלי טוב יותר. בדרכים רבות.

האם אתה יכול לחשוב על תפריטים אחרים הקשורים לעסקים או לשיווק מההופעה?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה