כיצד ליצור לוח שנה לשיווק תוכן העוקבים שלך יאהבו

שתף 6
ציוץ
[ 19459007] סיכה 4
שתף
10 מניות

אם אתה לא משתמש לוח שנה לשיווק תוכן, כנראה שאתה משתמש באסטרטגיית שיווק לא יעילה – אם בכלל יש לך אסטרטגיה. במאמר זה, נספר לכם כיצד ליצור לוח שנה שיווקי תוכן שהקהל שלכם יאהב, לא משנה באיזה ענף אתם נמצאים. אחרי הכל, מה שאומרים נכון: תוכן הוא מלך!

 

content marketing calendar

 

נתחיל עם היסודות.

 

מה בדיוק לוח שנה לשיווק תוכן?

 

לוח שנה לשיווק תוכן הוא כלי שיעזור לך לתכנן ולבצע את אסטרטגיית שיווק התוכן שלך באופן יעיל ובזמן. זוהי תכנית מבוססת לוח-שנה לתוכן שלך, שמאפשרת לך לראות כיצד התוכן שלך יוצב בפרק זמן מוגדר. חשוב על זה כמדריך לאיזה תוכן ברצונך לפרסם ובאיזו סדר.

 

התוכן כולל כמובן כל דבר, החל ממאמרים באתר החברה שלך ועד פוסטים ברשתות החברתיות. בין אם יש לך בלוג של חברות או אפילו סתם נוכחות פעילה יחסית במדיה חברתית, לוח שנה שיווקי תוכן איכותי יכול לעזור לך להתארגן ולייצר תוצאות באסטרטגיית שיווק התוכן שלך.

 

weekly content marketing calendar

 

עכשיו שיש לנו הגדרות בריבוע …

 

מדוע אתה צריך לוח שנה לשיווק תוכן?

 

שיווק בתוכן פשוט אינו דבר שאתה יכול לדאוג לו באופן בסיסי. עדיף לארגן את התוכן שלך בצורה של לוח שנה ולא באמצעות רשימת מטלות לא מאורגנת. זה עוזר לך לדמיין מתי בדיוק תפורסם תוכן מסוים ובאיזו סדר. שימוש בפורמט לוח שנה מאפשר גם לכם לתכנן בקלות תוכן סביב חגים מרכזיים ועל בסיס עקבי ומועד. זה עוזר לך לוודא שהכל מתפרסם בפועל בזמן ובסדר הנכון. בנוסף, סידור התוכן שלך בפורמט לוח שנה קבוע מקל על התוכן שפורסם בעבר וקל יותר לעקוב אחר ייעודם במקרה הצורך.

 

תמונה זו: בבעלותך חנות לחיות מחמד. זה 26 באוגוסט. סתם יום אחר, נכון? אולי תפרסם פוסט אינסטגרם חמוד על כמה שרקנים שיש לך במכירה. או אולי תפרסם פוסט בבלוג באתר האינטרנט שלך ותלמד את המשתמשים כיצד לטפל בדגי זהב.

 

אתה מתחיל לגלול במזון החדשות שלך באינסטגרם רק כדי לראות את כל החברים שלך משתפים תמונות של כלביהם באמצעות הפאש – hash #NationalDogDay. או – או! יום הכלבים הלאומי אולי אינו חג “אמיתי”, והוא אולי לא חשוב לרוב האנשים (אלא אם כן אתה בעל כלבים מסור, כמובן). עם זאת, כבעלים של חנות חיות, פספסת כעת הזדמנות שיווק מדהימה.

 

כאשר טיפות טיפוח הדגים המשמעות שלך טובעות נבלעות על ידי ים של תמונות גורים, יתכן שתמצאו את עצמכם מייחלים שתכננתם קדימה. עכשיו אתה צריך לטרוף כדי ליצור קצת תוכן כלבים בזמן שהמתחרים שלך כבר מרימים מחדש את הרווחים מחדש. ניתן היה להימנע ממצב מלחיץ זה אם אתה או הסוכנות שלך הייתם מתכננים מראש לוח שנה על בסיס חגים ספציפיים לתעשייה. ישנם מאות, אולי אפילו אלפים, של חגים מהנים שמומצאים באופן מעשי למדיה החברתית. יום השוקולד הלאומי מישהו?

 

content marketing examples

 

לא רק שיומני תוכן שתוכננו מראש נהדרים לוודא שאתה מפרסם תוכן איכותי בחגים גדולים, הם גם עוזרים לך להפיק את המרב מהאירועים כמו השקות של מוצרים חדשים או עיצובים מחדש של אתרים.

 

יתר על כן, לוח שנה שיווקי לתוכן מתוכנן היטב יסייע לכם להימנע מפיזור של קהל רב מדי בסוג אחד של תוכן. יתכן שלא שמתם לב שפרסמתם שלושה בלוגים כיצד להבטיח הלוואת רכב ברציפות, אך העוקבים הנאמנים שלכם בטוח יעשו זאת, וזה עלול לפתות אותם לבטל את הרישום. על ידי תכנון התוכן שלך בלוח שנה מסודר, אתה יכול לראות הכל בבת אחת לפני שהוא מתפרסם כדי להבטיח שלא חסר לך שום דבר חשוב ושיגוון את נושאי התוכן שלך כדי לשמור על דברים מעניינים.

 

צריך להיות לך יומני תוכן לפוסטים בבלוג שלך, הודעות דוא”ל, פוסטים ברשתות החברתיות וכל סוג אחר של מדיה שאתה מפרסם על בסיס עקבי. שמירה על לוחות שנה נפרדים אך קשורים לכל סוג שיווק מאפשרת לך לקשר בין כל התוכן שלך ולשמור על ערכות נושא עקביות בכל המדיה. זה יהפוך את קידום הצלב לרוח!

 

content marketing calendar types

 

אז עכשיו כשאתה מבין מהו לוח שנה לשיווק תוכן ולמה אתה צריך אותו, בוא נמשיך לצלול.

 

כמה רחוק מראש עליך לתכנן את התוכן שלך?

 

בעולם שיווק התוכן, ככל שאתה מתכנן קדימה, כך ייטב. באופן כללי, כמובן. אנו ממליצים לתכנן את התוכן שלך חודש מראש, כך תוכלו ליצור לוח שנה שלם לשיווק תוכן של חודש בכל פעם. תלוי באיזו תדירות אתה מפרסם תוכן, מומלץ לשקול במקום זאת יומני תוכן שבועיים, רבעוניים או דו חודשיים, אך בדרך כלל לוחות שנה חודשיים הם אידיאליים.

 

אם אתה מתכנן יותר מדי קדימה, ייתכן שתצטרך לבצע התאמות כאשר התכניות ישתנו. כמו כן, אם אתה לא מתכנן מספיק רחוק לפני הזמן, יתכן שאתה מתערבב כדי ליצור תוכן איכותי בצורה מתוזמנת. אף אחד לא צריך את הלחץ הזה! תכנון קדימה נותן לך יותר זמן לבדוק תוכן והגהה, הגהה, הגהה. הדבר האחרון שאתה רוצה זה למהר לתוכן ובסוף לפרסם משהו עם טעות מביכה. סמוך עלינו, העוקבים שלך ישים לב.

 

monthly content marketing calendar

 

איך יראה לוח השנה לשיווק התוכן שלך?

 

הפריסה חשובה למען הארגון. עדיף להשתמש בגיליון אלקטרוני של Excel או ב- Google Sheet כדי לתכנן את התוכן שלך. אם יש לך צוות גדול שעובד על תוכן, פלטפורמה דינמית כמו Google Sheets תהיה המועילה ביותר עבורך. ניתן לעבד, לערוך ולשתף לוח שנה שיווקי תוכן שנוצר ב- ב- Google Sheets . הם נהדרים לשיתוף פעולה!

 

ישנן דרכים רבות ושונות בהן תוכלו לפרסם את לוח השנה לשיווק התוכן שלכם, תלוי בכמות הפרטים שתרצו לכלול. יש אנשים שמעדיפים לארגן את התוכן שלהם בלוח שנה רגיל כדי שיוכלו לראות את כל התוכן בבת אחת. אחרים מעדיפים תצוגה לינארית עם תאריכים בצד שמאל מרוחק ושורות תוכן מתאימות.

 

אם אתה מתכנן לפרסם תוכן זהה או דומה בכל פלטפורמות מרובות, צור עמודות נפרדות עבור כל פלטפורמה שתכלול גרסאות שונות של התוכן שתזדקק לו. גיליונות אלקטרוניים יאפשרו לך גם ליצור כרטיסיות מרובות, כך שתוכל להכיל תוכן לתוכן באתר, אחד לתכני דוא”ל ואחד לתוכן מדיה חברתית. כך ניתן לארגן את כל פלטפורמות התוכן שלך בלוח שנה אחד לגישה נוחה.

 

content marketing calendar example

 

ללא קשר לאופן בו תבחרו לפרסם את לוח השנה לשיווק התוכן שלכם, יש כמה צעדים שעליכם לנקוט בכל פעם שתתחיל לוח שנה חדש. ראשית, עליך לסמן רק את הימים שבהם אתה מעוניין לפרסם תוכן בפועל. לא כולם צריכים לפרסם תוכן כל יום ויום. שוב, חלק מבעלי העסקים מפרסמים תוכן טרי פעמים רבות ביום. הכל תלוי בביקוש של הקהל שלך ובענף בו אתה נמצא. המטרה לשמור על לוח זמנים קבוע לפרסום תוכן, בין אם זה יהיה פעם בשבוע, שלוש פעמים בשבוע, או כל יום חול. עקביות היא המפתח בכל הנוגע לשיווק תוכן.

 

פרסום עקבי מאפשר לך לעקוב אחר דפוסים ביתר קלות. לדוגמה, אולי תוכן שתפרסם בימי שני מקבל יותר קהל קוראים או שיתופים חברתיים מאשר תוכן שאתה מפרסם בימים אחרים בשבוע. אולי אתה מקבל פחות מתיחה בסופי שבוע וכדאי להימנע מפרסום תוכן בסופי שבוע ליומני תוכן עתידיים. אם אינך מפרסם את התוכן שלך בלוח זמנים ספציפי, זה כמעט בלתי אפשרי לעקוב אחר דפוסים כאלה במדויק.

 

כדי למצוא תדירות פרסום תוכן העובדת עבורך ועבור העסק שלך, שקול סטנדרטים בתעשייה ומשאבים זמינים. אינך רוצה להציף את כותבי התוכן או את מגיהי ההגה שלך, אחרת אתה יכול לסיים תוכן באיכות נמוכה. זכור, כשמדובר בשיווק תוכן, הערך תמיד באיכות על פני כמות.

 

content marketing calendar plan

 

לאחר שסימנת את הימים שבהם אתה מעוניין לפרסם את התוכן שלך, הגיע הזמן לסמן כל חגים או אירועי ענף משמעותיים בלוח השנה שלך. זה מבטיח שלא תחמיץ שום דבר! לוח שנה שיווקי לתוכן מאורגן יכול לחסוך לכם זמן רב בטווח הרחוק.

 

לאחר מכן, עליך לסמן את החללים הנותרים בלוח השנה שלך עם נושאים שאתה רוצה לגעת בהם. הקפד להחליף בין ערכות נושא כדי שלא תפרסם תוכן באותו נושא בתדירות גבוהה מדי. ייתכן שתרצה לכלול תוכן ירוק-עד, כלומר סוגים של תוכן שאתה מפרסם תמיד על בסיס עקבי כמו צילום “יום חמישי זורק” או זרקור של עובדים המופיעים באופן קבוע.

 

בנוסף להתייחסות למספר נושאים שונים לאורך לוח השנה לשיווק התוכן שלך, עליך גם להחליף בין סוגים שונים של תוכן. לא כל התוכן צריך להיות בצורה של טקסט או טקסט עם תמונות נלוות. השתעשעו בסרטונים, GIF ואפילו אינפוגרפיקה!

 

בנושא שמירת התוכן שלך מגוון, זכור לגוון גם את קהלי היעד שלך. זה די טיפוסי לעסק שיש יותר מקהל אחד. לדוגמה, חברת אספקת מזון לכלבים עשויה להיות מכוונת למגדלים, לבעלי מעונות יום לכלבים ולאנשים קבועים שבבעלותם כלבים. קח בחשבון את כל קהליך, וגוון תוכן כך שכל קהל יזכה באותה מידה של תשומת לב. אתה לא רוצה שמישהו ירגיש שנשאר בחוץ!

 

שקול את התכונות הבאות לגבי הקהל שלך בעת בניית תוכן:

 

  • דמוגרפיה: בוחרים תמונות המייצגות את הקהל הראוי. לדוגמה, אם אתה מנסה למכור תוכניות פרישה, התוכן שלך לא אמור להיות מלא בתמונות של אנשים צעירים. באופן דומה, אם אתה מוכר מוצרי היגיינת שיניים, אתה לא רוצה תמונות של דגמים עם שיניים צהובות!
  •  

  • זמני פרסום: באיזה זמנים וימים הם עשויים להיות מקוונים? כמשווק, בהחלט לא מספיק לך פשוט לפרסם את הפוסטים שלך באופן אקראי לאורך כל היום. עם התחרות הקשה של היום, אתה לא יכול להרשות לעצמך להתעלם מהקהל שלך בגלל זמן הפרסום הלא נכון. לכן חשוב מאוד לקבוע באיזה זמנים וימים המשתמשים שלך יראו ככל הנראה את הפוסטים שלך. בדרך זו, יש לך סיכויים גדולים יותר לעסוק ולהמיר אותם.

    לדוגמה, אם אתה מנסה למקד לתלמידי תיכון, אל תפרסם תוכן כאשר הם עשויים להיות בבית הספר מכיוון שיש להם גישה מוגבלת לאינטרנט. באופן דומה, אם אתה מנסה למקד לבעלי עסקים, עליך לשאוף לפרסם תוכן בבוקר לפני שעות עבודה טיפוסיות, בערב לאחר סיום יום העבודה, ובשעות הצהריים הפופולריות כמו 12:00.
  •  

  • נקודות כאב: שקול מה קהל היעד שלך אולי נאבק בו אתה יכול להציע פיתרון. לדוגמה, אם אתה מוכר פסי אנרגיה, פנה כיצד פסי האנרגיה שלך יכולים לעזור לאנשים להתגבר על השפל שלהם באמצע היום או להגיע לשאיבה לאימון שאחרת הם יחרדו! חשוב על כל שאלה או דאגה שקשורות לקהל שלך ותענה עליהן דרך התוכן שלך.
  •  

  • ערכים: חשבו על ערכי הקהל שלכם והתייחסו לערכים אלה בתוכן שלכם. לדוגמה, אם הם מעריכים זמניות, לחץ על זמני משלוח מהירים.
  •  

בנוסף לגיוון הנושאים וקהלי היעד אליהם אתה פונה בלוח שיווק התוכן שלך, זכור להוסיף ערך לעוקבים שלך עם תוכן ייחודי ומיוחד. זה כולל תמונות מקוריות, אינפוגרפיות, קטעי וידאו ומאמרים או מידע. אם כל מה שאתה עושה זה שיתוף מידע ומולטימדיה ממקורות אחרים, העוקבים שלך לא יהיו מעורבים באותה מידה. הפוך לסמכות בתחומך על ידי סינוור העוקבים שלך בחומר מקורי. אם אתה נופל קורבן לחסימה של הכותב, פנה לחומרים קיימים להשראת תוכן. שאלות נפוצות, עלונים, חומרים חינוכיים או אפילו יומני תוכן ישנים יותר יכולים לעזור לך לתכנן תוכן ייחודי למותג שלך.

 

customer focused content marketing calendar

 

אתה צריך גם לשקול את היעדים השיווקיים הכלליים שלך בכל התוכן שאתה יוצר. זה עשוי לדרוש חשיבה מחוץ לקופסה. אם המטרה שלך היא להגדיל את המכירות ב- 25% בשנה אחת, זה יכול להיות מפתה להפנות את כל התוכן שלך לדחיפת המוצר שלך. הבעיה לעשות זאת היא שאנשים לא אוהבים להרגיש שהם נמכרים אליהם. הסיכויים הם, שאף אחד לא בודק את הבלוג או את חשבון האינסטגרם שלך מכיוון שהם רוצים לפרסם אותם. הם רוצים לקבל מידע, אירוח והכי חשוב שיתייחסו אליו כבני אדם אמיתיים ולא כסטטיסטיקה שיווקית.

 

כדי לייצר מכירות בטווח הרחוק, תצטרך להרשים את העוקבים שלך עם תוכן משכנע ולבנות מודעות ואמון למותג. אנשים הרבה יותר סיכויים לרכוש ממך אם תשים את העבודה לבנות את אמונם. שיווק תוכן מעולה יכול להפוך את המבקרים באתר ללקוחות פוטנציאליים, לקוחות פוטנציאליים ולקוחות ללקוחות חוזרים.

 

בנוסף, ביסוס המותג שלך כמוביל בתחום באמצעות שיעורי מעורבות גבוהים ומעקב חברתי גדול הוא בעצם הגרסה המקוונת של פרסום מפה לאוזן!

 

 

אם מישהו מחפש סוג מוצר או שירות מסוים (כמו זה שאתה מוכר!) הוא עשוי לנחות באתר האינטרנט שלך או באחד מפרופילי המדיה החברתית שלך במחקר שלהם, והם יתכוונו לרצות לראות תוכן מעניין ומרתק. למעשה, הצרכנים הופכים יותר ויותר למותגים מקוונים לפני שהם מבצעים רכישות קטנות עוד יותר. כמו כן, יש סיכוי גבוה יותר לרכוש ממך אם יש לך מעקב גדול וטונות של מעורבות חיובית!

 

כמה עצות לשיווק תוכן נהדרות להגברת המעורבות הן להציב סקרים או שאלות המעודדות הערות ולנהל מסירות פרסום המחייבות אנשים לשתף, להגיב או ליצור אינטראקציה אחרת עם התוכן שלך.

 

twitter poll example

 

עכשיו לאחר שמילאת את לוח השנה לשיווק התוכן שלך, הגיע הזמן לשלב הבא.

 

העמיד את התוכן שלך במבחן!

 

אחד החלקים החשובים ביותר בבניית לוח שנה לשיווק תוכן הוא באמצעות ניתוחים כדי לעקוב אחר נתונים על האופן שבו הקהל שלך מתקשר עם התוכן שלך. אתה יכול להשתמש בנתונים אלה כדי ליצור סוגים עתידיים של תוכן ולשפר את האיכות בכל חודש! Google Analytics יעזור לך לנתח את התנועה באתר שלך. בנוסף, כל פלטפורמות המדיה החברתית הפופולריות כוללות מדדים מובנים משלהם. עם זאת, אם ברצונך לקבל מידע מפורט יותר, יתכן שתרצה לפנות לכלי צד ג ‘או לחברת שיווק דיגיטלית כמו שלנו כדי לעזור לך בכך. ישנם כלים שהם יותר פרקטיים מבחינה כלכלית עבור חברת שיווק מאשר שיהיו עבור עסק קטן.

 

אז אילו סוגים של נתונים חשוב לבדוק כשמדובר בתוכן שלך? יש כמה שאלות שעליך לשאול את עצמך כשמגיע הזמן לנתח את התוכן שלך.

 

אילו נושאי תוכן מקבלים את המתיחה הטובה ביותר? עם אילו סוגי תמונות הקהל שלך עסוק ביותר? אם פיסת תוכן מסוימת מצליחה במיוחד, אל תחשוש למחזר אותה. אתה יכול אפילו ליצור תוכן ירוק-עד כמו זרקור של עובדים בראשון בכל חודש, מתנות רגילות, או שיתופי תמונות שבועיים של לקוחות!

 

זה אולי קשה, אבל אל תתמקד רק בחיוביות. עליך גם לנתח אילו סוגי תוכן ביצעו בצורה הגרועה ביותר. אף אחד לא אוהב להודות כשטעו, אבל לשים לב לסוגי התוכן שלא מהדהדים את הקהל שלך יכול לעזור לך למנוע את הטעות פעמיים.

 

content marketing data

 

יצירת תוכן שאוהבי העוקבים שלך

 

הדרך הטובה ביותר ליצור לוח שנה שיווקי תוכן שעוקבים יאהבו היא להסתכל על התוכן אליו הם מגיבים בצורה חיובית ולבנות ממנו. אם אתה מתחיל מכיכר אחת, מחקר שוק יכול לעזור לך. כדי לראות באילו סוגים של תוכן העוקבים שלך סביר להניח שמעוניינים, בדוק את המתחרים שלך. אנו לא ממליצים כמובן לבצע פלגיאט, אך אין צורך להמציא את הגלגל מחדש כשאתה כבר יודע על חברה עם קהל יעד דומה. הסתכל בתוכן שלהם ובדוק מה הכי מקבל מעורבות. האם העוקבים שלהם מגיבים בצורה הטובה ביותר למאמרים בסגנון רשימה? אולי זה משהו שאתה יכול לשלב בבלוג שלך. אולי הם הכי אוהבים בפוסטים במדיה החברתית עם צבעים בהירים במיוחד. זהו פרט קל נוסף שתוכלו לעבוד בתוכנו.

 

רק זכור שאתה רוצה שהתוכן שלך יהיה ייחודי ומקורי בכדי להוסיף ערך לעוקבים שלך ולשמור עליהם לחזור לעוד! אין לך זמן ליצור תוכן ייחודי באמת? זה מה שאנחנו עושים ב- LYFE Marketing. כל התוכן מקורי, ייחודי ומותאם אישית שנוצר עבור הקהל שלך. אנו מרכיבים את כל אלו בלוח שנה שיווקי תוכן מסודר מדי חודש כדי שתוכלו לאשר אותם. אם זה נשמע כמו התוספת שאתה צריך לתיק השיווק שלך, צור איתנו קשר עוד היום כדי להתחיל.

 

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה