כיצד לזהות קישור מסוכן

בניגוד לאמונה הרווחת, כל הקישורים הם ולא נוצרו באופן שווה.

בהחלט ישנם קישורים בחוץ שאינך רוצה לשייך לאתר שלך. אלה יכולים לפגוע בסמכות הדומיין שלך ולהשפיע לרעה על דירוג ה- SEO שלך .

אני מתייחס אליהם כאל קישורים מסוכנים.

אסור לך אף פעם לקשר לקישורים מסוכנים, ואתה רוצה להימנע מקבלת קישורים נכנסים מקישורים מסוכנים.

אבל כדי לוודא שזה לא קורה, אתה צריך להיות מסוגל לזהות קישורים מסוכנים מלכתחילה. אחרת, לא תדע מאילו אתרים עליך להימנע.

לפעמים קשרים מסוכנים ניכרים באופן ברור. אבל בפעמים אחרות זה לא כל כך פשוט. זה מה שהעניק לי השראה לכתוב את המדריך הזה.

אני אתן לך כמה דוגמאות שונות לקישורים מסוכנים, כך שתוכל להיות מוכן לחלוטין לשלוט באסטרטגיית בניית הקישורים שלך .

רשתות בלוגים

באופן כללי, עליך להימנע מקישורים בתשלום. גוגל מתייחסת ל- אלה כ”תוכניות קישורים. “

תוכניות קישורים מוגדרות כקישורים שנועדו לתמרן את דירוג האתר או את דירוג הדף על ידי הפרת הנחיות מנהלי האתרים של גוגל.

קנייה או מכירה של קישורים נכללת בקטגוריה זו. יש להימנע מכל כסף, סחורה ושירותים שיוחלפו לקישורים. דפי פרטנר שתוכננו במיוחד לקישור צולב ולחילופי קישורים מוגזמים בין אתרים נחשבים גם הם לתוכנית קישורים.

אם אתה נקלע לתכנית קישורים, תיענש על ידי Google ורשתות בלוגים בדרך כלל מכניסים אותך לסכנה של הפרות אלה.

עם זאת, ראיתי המון עסקים שעושים זאת בלי כוונה. הם לא מבינים שהם מקבלים קישורים נכנסים מקישור מסוכן. הנה דוגמא להראות לך למה אני מתכוון.

Blog Networks

האתר הזה נקרא הבלוג הרפואי שלי. אז אם החברה שלך בענף הרפואה, אתה עשוי לחשוב שזה אתר טוב לבנות עליו קישורים נכנסים. אבל בבדיקה נוספת תראה שזה לא המקרה.

שם האתר וסאב-המשנה אומרים כי התוכן אמור להיות “דברים רפואיים” (לא נשמע מאוד מקצועי).

אבל כותרת הפוסט בבלוג קשורה להגברת הביטחון הביתי שלך. ברור שזה לא קשור לתחום הרפואי. זהו דגל אדום ענק שהאתר מפעיל רשת בלוגים.

למקרה שעדיין היית על הגדר באתר זה, הנה מבט על כמה מכותרות הפוסטים האחרות בבלוג כשאתה ממשיך לגלול.

Link List

זה רק חבורה של קישורי טקסט עוגנים בהתאמה מדויקת.

לאף אחד מהנושאים האלה אין קשר זה לזה, והם בהחלט לא קשורים לרפואה. קישורים כאלה מופיעים מתחת לכל מאמר בודד באתר. ברור שמדובר במצב של קישור בתשלום וקישור מסוכן שתרצה להימנע ממנו בכל מחיר.

פרופילי פורום

אין פסול בהשתתפות בפורומים ובדיונים מקוונים. שיווק בפורומים הוא דרך נהדרת לרשת ולהעביר תנועה לאתר האינטרנט שלך.

אני אוהב פורומים מכיוון שאתה יכול לבסס את עצמך כדמות סמכותית בענף שלך. אתה יכול גם לתת ולקבל עזרה מעמיתים ברשת שלך. זו הסיבה שאני משתתף בפורומים בעצמי.

כשאתה נרשם לפורום, הפלטפורמה עשויה לתת לך את ההזדמנות לכלול קישור לאתר שלך. שוב, זה לגיטימי לחלוטין אם אתה משתתף בפורומים ויש לך כמה קישורים ברשת.

אבל יש בעיה גדולה אם תעשה זאת בקנה מידה.

לפני שנים זו הייתה אסטרטגיית קידום אתרים פופולרית מאוד. אך כעת גוגל משחקת תשומת לב רבה הרבה יותר לקישורי הפורום מכיוון שהם נוטים ליצור פרופיל קישורים ספאמיים. אינך רוצה שהאתר שלך יזכה למוניטין הזה.

אני ממליץ בחום לקבל מאות קישורים לאתר שלך בפרופילי פורום. לעשות זאת שלוש, ארבע או אפילו חמש פעמים זה בסדר; בהנחה שזה לגיטימי ללא כוונות ספאם.

לכן, כאשר אתה מעריך את אתרי הפורום עבור קישורים מסוכנים, עליך להסתכל ברשימת החברים. אם אתר מאפשר לך ליצור אזור “או עלי” או ביוגרפיה, עיין בפרופילים של חברים אחרים כדי לבדוק אם הם חוקיים.

הנה כמה פרופילים שראיתי ברשת פורום שערכתי.

Forum Profiles

זה משהו שנראה לי כקשר מסוכן.

ברור שמדובר בקישורי טקסט עוגנים בהתאמה מדויקת. הפרופילים כאן ספאם.

ככל שהמשכתי לגלול בפרופילים נוספים, מצאתי הרבה יותר מאותו דפוס של משתמשים רשומים אחרים. אז ברור שזה אתר באיכות נמוכה מלכתחילה אם הם אפילו לא ממתנים סוג זה של התנהגות.

עם זאת, יש זמנים שבהם גישה זו יכולה להיות מתאימה.

נניח שאתה מעצב אתרים, אז אתה מצטרף לפורום לעיצוב אתרים כדי לדבר עם אנשים אחרים בתעשייה שלך. אין שום דבר רע בזה שיש כאן קישור לפרופיל שלך.

אבל אם האתר בכלל ספאם ממשתמשים לא רלוונטיים אחרים כמו הדוגמא שלמעלה, אינך רוצה שהשם, המותג, האתר או הקישורים שלך יתאגדו או שייכים לפורום.

הערות בלוג

הערות בלוג יכולות להיות נהדרות עבור אתר האינטרנט שלך.

בכל פעם שאתה כותב בלוג, זה אידיאלי אם אתה יכול לעודד ולאפשר דיון מצד מבקרי האתר שלך בקטע התגובות. זה בהחלט הייתי ממליץ לך לנסות.

אז אם אתה קורא בלוג באתר אחר, אין שום דבר רע בלשאיר תגובה כדי להשמיע את דעתך, להוסיף קצת תובנה ולתרום לדיון. לשם כך נוצר פרק התגובות.

אתה יכול אפילו להשתמש בתגובות בלוגים כדי לקבל תנועה ממוקדת אם אתה מגיב לפוסטים שנמצאים בנישה שלך.

עם זאת, לעתים קרובות מדי אני רואה קטעי הערות שהפכו למעורער וללא זבל. הערות בלוגים אינן אסטרטגיה לבניית קישורים, במיוחד אם אתה משתמש בטקסט עוגן בהתאמה מדויקת.

יותר מדי אנשים טועים בטעות זו. הנה דוגמא.

Blog Comments

ברור, כל אלה הם תגובות זבל.

הנושאים לא קשורים זה לזה ומשתמשים אלה אפילו לא קראו את המאמר. כל מה שהם עשו זה לפרסם קישורים לאתר שלהם עם עוגנים בהתאמה מדויקת.

האם לא עשה זאת. זה יפגע באתר שלך יותר משהוא יעזור.

אם אתה מתכוון להשאיר תגובה בולטת בבלוג, פשוט השאר את שמך ואת שם החברה שלך, אולי עם כתובת האתר המלאה לאתר שלך. אך התרחק מגישה זו בבלוגים שכבר ספגו הערות מסוכנות.

קישורי שותפים

קישורי שותפים הם אסטרטגיה נפוצה לבניית קישור כובע שחור. דיברתי על כך בקצרה קודם לכן כשדיברנו על קישורים בתשלום הנוגדים את המדיניות של גוגל.

אלה בדרך כלל קישורים שנמצאים בסרגל הצד של אתר שמשולמים בבירור.

מניסיוני זה מסבך אנשים בצרות גדולות מכיוון שהם לא מבינים שמה שהם עושים לא בסדר. כל כך הרבה בעלי אתרים חושבים שזו דרך לגיטימית לבנות קישורים מכיוון שהיא לא מופיעה כדואר זבל כמו דוגמאות אחרות שראינו.

Partner Links

במבט ראשון זה אולי נראה לגיטימי. אבל זה לא משהו שאתה צריך להשתתף בו.

כשאתה מסתכל על הקישורים ביתר פירוט, מתברר שהם קישורים בתשלום. עורך דין להגירה, ניקוי שטיחים, אגרות חוב ושמע רכב. אין קשר בין קישורים אלה ואף אחד מהם אינו קשור לאתר הראשי.

לא הייתי ממליץ על כך, עם זאת, באפשרותך להשתמש בקישורי שותפים בכדי להניע תנועה לאתר האינטרנט שלך לעומת השימוש בהם כאסטרטגיית SEO. רק וודא שהקישורים שלך אינם מלאים כדי למנוע עונש על ידי Google.

עם זה נאמר, אני באופן אישי הייתי נמנע מכל זה.

לעולם אל תקנו קישורים למעקב שנמצאים באתר בסרגל צידי או בקטע שכותרתו משהו בקווי שותפים או נותני חסות. זה יסבך אותך עם גוגל.

זה פשוט לא שווה את הסיכון ובהחלט אין שום קשר לאסטרטגיית בניית הקישורים שלך.

חתימות פורום

דיברנו על פורומים קודם לכן, אבל זה התרכז בפרופילי הפורום. עכשיו אני רוצה להמשיך את הדיון ולדבר על חתימות בפורום.

שוב, פורומים הם דרך נהדרת להניע תנועה ממוקדת לאתר האינטרנט שלך.

אני לא אומר שאסור לך להשתתף בפורומים. אבל אתה רק צריך לנקוט בגישה הנכונה. אל תצטרף לפורומים לבניית קישורים ואל תשתתף בפורומים שייחשבו לקישורים מסוכנים.

מלבד פרופילי הפורום, איך עוד אתה יכול לדעת אם הפורומים מסוכנים?

הסתכל בחתימות המשתמש על כל הפוסטים וראה עם מה אתה יכול להגיע.

הנה דוגמא למה שאתה רוצה להימנע.

Forum Signatures

כפי שאתה יכול לראות, זה כולל טקסט עוגן בהתאמה מדויקת לאתר אינטרנט. ברור שזה מאוד ספומי. במקום זאת, פשוט שם את שם העסק שלך, את שמך, או אפילו CTA מהיר.

הבעיה עם הדוגמא שהדגשתי לעיל היא שברגע שתתחיל לפרסם מאות פעמים, העוגן הזה באמת יבלבל את המגוון הכללי בטקסט העוגן שלך. כתוצאה מכך, Google יכולה להיענש על ידיך. עליך להימנע גם מפרסום בפורומים שבהם אתה רואה שהרבה דברים קורים.

גוגל ו- SEO בצד, גישה זו פשוט נראית ספאמית. אינך רוצה שאנשים יראו את הפוסטים שלך ויתעלמו מהם כי הם חושבים שאתה דואר זבל. זה לא טוב למוניטין של המותג שלך, במיוחד אם אתה מבצע שיווק בפורום רב.

ספריות רשת

למען האמת, מדריכי רשת הם סוג של אזור אפור בכל הקשור לקישורים מסוכנים. בהחלט יש כמה ספריות בחוץ המספקות הרבה ערך לבניית קישורים.

אבל מניסיוני, רובם אינם מה שאתה צריך לחפש.

כשמדובר בספריות, תרצה רק לדבוק באתרים מהימנים ולגיטימיים. חשוב גם למצוא ספריות שקשורות לגומחה שלך, לעומת סתם להופיע באופן אקראי עם אתרים לא רלוונטיים אחרים.

הימנע מספריות שאינן שמות משק הבית.

עשה קצת מחקר. לפעמים די בכמה דקות של גלישה בספרייה בכדי לומר לך אם זה מסוכן.

לדוגמה, עיין בספריה זו שמצאתי.

Web Directory

זה לא נראה כמו האתר המקצועי ביותר בעולם, אבל במבט ראשון זה יכול להיראות לגיטימי.

אבל בוא נראה מה קורה כשאתה לוחץ על קטגוריה.

זה מה שמופיע בסעיף תוכנת האינטרנט.

Web Directory Category

כן, יש קישור לאירוח אתרים הטוב ביותר שיש. אבל אני רואה גם דברים כמו “שמלות נשף זולות” ו”שמלות כלה בבריטניה “שהן עוגנות בהתאמה מדויקת שאינן קשורות לתוכנת רשת, וזה בבירור ספאם.

ברור שהאתר הזה מקבל תשלום בלבד עבור קישורים וקבורתם בכל מקום. אל תבזבזו את זמנכם בניסיון לבנות קישורים באתרים כאלה שלא יעניקו לכם ערך.

אתה טוב בהרבה לבנות קישורים איכותיים מדפי משאבים לעומת ספריות אקראיות.

ספריות מאמרים

ספריות מאמרים יכולות להיות דרך נהדרת להעביר תנועה לאתר האינטרנט שלך. אבל כמו חלק מהטקטיקות האחרות עליהן דיברנו עד כה, זה עובד רק אם אתה עושה את זה בדרך הנכונה.

הרשה לי לתת לך דוגמה.

Article Directories

מיד תתרשמי שייתכן שזה לא המאמר הכי טוב בעולם, אבל זה לא העניין.

אתר כזה עדיין יכול להיות דרך להעביר תנועה לאתר שלך.

עם זאת, כשאתה מתקרב לתחתית המאמר, הנה מה שאתה מוצא.

Article Link

יש טקסט עוגן בהתאמה מדויק שהוא ספאם. כתובת האתר ששימשה בקישור הבא טובה בהרבה ובטוחה יותר לשימוש.

אתה בהחלט יכול לעשות שיווק במאמרים. פשוט אל תעביר דואר זבל לסופר או לאזור הביולוגיה שלך, בדומה למה שדיברנו לגבי פרופילי פורום וחתימות.

באופן כללי, אני לא חושב שמדריכי מאמרים יעזרו לך כל כך עם SEO. אבל זה לא באמת הנושא לדיון של היום, אז אני אשאיר את זה להחליט.

כדי להישאר בצד הבטוח, רק וודא שלא ספאם את סיומות הביולוגיה או המאמר שלך. כתובות אתרים רחבות לדף הבית שלך הרבה יותר בטוחות מטקסט עוגן בהתאמה מדויקת אם ברצונך להימנע מלהיחשב כדואר זבל בעיני האלגוריתם של גוגל.

מסקנה

קישורים נכנסים נהדרים עבור קידום אתרים ומניעים תנועה ממוקדת לאתר האינטרנט שלך. אך עם זאת נאמר, לעולם אינך רוצה שהאתר שלך ישויך לקישורים מסוכנים.

  • רשתות בלוגים
  • פרופילי פורום
  • הערות בלוג
  • קישורים לשותפים
  • חתימות פורום
  • רשת ספריות
  • ספריות מאמרים

אלה כל הדברים שאתה צריך לעקוב מקרוב כדי לקבוע אם אתר אינטרנט לגיטימי או מסוכן. אם אתה על הגדר ולא בטוח, עדיף לטעות בצד הזהירות ולהימנע לחלוטין מהקשר.

ישנם עוד הרבה קישורים בטוחים בחוץ שבהם אתה יכול להשתמש לטובתך.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה