הוצא את המילה באמצעות יחסי ציבור

השקת מוצר או שירות מדהים. עכשיו מה? עכשיו, אתה צריך להוציא את המילה.

אבל אתה מתקציב ולא יכול להרשות לעצמך את הסכום של 10 מיליון דולר לחודש לשכור סוכנות מהודרת ולהוציא הודעות לעיתונות. זה בסדר. עדיף לך לבצע את האסטרטגיה או לשכור יועץ ממש מדהים.

כשעושים זאת היטב, יחסי ציבור טובים יכולים להיות הרבה יותר יעילים ופחות יקרים מפרסום. לעסקים עם מודעות בעלות, ההחזר על ההשקעה הוא חיוני. כל שקל שהוצא בשיווק צריך לייצר הכנסות. יחסי ציבור אינם שונים. להלן הצעדים שעליכם לנקוט בכדי ליצור אסטרטגיה מוצלחת לעסק שלכם:

1. שחררו את הסוכנות לפיתוי

האמת העגומה על יחסי ציבור הוא שהתהליך הקיים נשבר. הם מיושנים, יקרים ולא יעילים.

  1. סוכנויות רבות עדיין רוכשות ‘רשימות מדיה’ יקרות מאוד ומפיצות את הודעות העיתונאים והמגרשים שלנו למאות עיתונאים בכל פעם.
  2. קשה לתעשיית יחסי הציבור לעקוב ולמדוד את הערך של מה שהם עושים.
  3. הודעת העיתונות מפספסת לחלוטין את חותם בקרב קהלי היעד.

כדי להצליח עם יחסי ציבור, אתה צריך להתמקד פחות בערעור של סוכנות ולהתמקד יותר בכדי להתמקד בתוצאות. קבע את סדר העדיפויות במה שאתה רוצה להשיג, לא ‘שיטות עבודה מומלצות’ מיושנות. אם אתה רוצה להופיע מול עיתונאים, למשל, סביר להניח שכדאי לך ליצור קשרים 1: 1 מאשר להפציץ אותם במגרשים לא רלוונטיים.

2. דע מתי להשתמש בהודעה לעיתונות

הודעה לעיתונות כדאית אם הכרזתך הינה תופסת קליטה וראיית חדשות. אבל הנה העניין – רוב ההודעות לעיתונות נקראות כמו מגרשי מכירות ענקיים. אם אתה חושב שעיתונאים ומו”לים הולכים להימשך לתכנים פושרים, נחשו שוב. הם לא. לא אכפת להם. תיבות הדואר האלקטרוני שלהם שוב מתמלאות במאת מאות הודעות דואר זבל.

אנחנו שונאים לומר את זה אבל משווקים – תוציאו את הראש מהעננים. העולם לא מסתובב בעסק שלך, ועיתונאים יכלו פחות לדאוג לדברים שלך.

אם המטרה שלך היא להשיג מיקודים ממוקדים עבור המותג שלך, יהיה לך טוב יותר לטפח מגרש ייחודי ומהורהר באזור המומחיות שלך. הודעה לעיתונות לא קיצצה אותה. מקם את הארגון שלך כמקור מידע חשוב, אמין ואמין במקום זאת.

3. דגש על בניית קשרים ויצירת קשרים

הבעיה עם יחסי ציבור היא ‘ספריי וטרף’ או מנטליות ‘משודרת’. אם אתה צועק לעיתונאים עם מגפון, הם לא מתכוונים להקשיב.

מעל לכל, לעיתונאים אכפת מסיפורים משכנעים. הם רוצים לשמוע על המסעות הרגשיים של המייסדים שלך. הם רוצים לדעת איזו בעיה החברה שלך פותרת ומה מניע את הצוות שלך להתעורר ולהגיע לעבודה בבקרים.

התייחס לעיתונאים כאל שותפים עסקיים מהימנים, ולא לבלי עיניים. פיתוח שיחה. שואלים שאלות.

תכנון אסטרטגי מנצח את המירוץ

מדי פעם תיתקל בסטארט-אפים שמייצרים כמויות משיכה מטורפות כמעט ללא תקציב. אתה יכול לחשוב שזו תוצאת המזל – סביר להניח שזה לא המקרה. התרחיש הסביר יותר הוא תכנון אסטרטגי זהיר. עם התקשורת המקוונת, סיפורי הצלחה בהוליווד הם מעטים ורחוקים ביניהם. מאחורי הקלעים, המשווקים עובדים קשה – בונים יחסי מפתח עם בעלי עניין מרכזיים.

קארן X צ’נג הקימה את Dance in a Year, פלטפורמה שעוזרת למשתמשים ללמוד כל דבר בשנה.

Dance in a Year

קארן למדה לרקוד תוך שנה וצילמה את כל המסע שלה. התוצאה הייתה סרטון מדהים שהפך ויראלי ביוטיוב. בתוך כמה חודשים קצרים, הווידיאו שלה צבר מיליוני צפיות. היא גורמת לחוויה של למידה לריקוד להיראות קלה בצורה חלקה. היא גם עושה את התהליך של יצירת וידיאו ויראלי די נאה.

כך אתה יודע שהיא שמה איזה שריר אמיתי מאחורי התהליך.

Dance in a Year YouTube

  1. ראשית, היא פרסמה את הסרטון שלה לפייסבוק וטוויטר, כמו גם אתרי חדשות חברתיים כמו Reddit ו- Hacker News. היא ביקשה מחבריה לשתף את זה וצייצה אותה לבלוגרים שהוקמו. היא הגיעה גם אל בלוגרים שכתבו בעבר על וידיאו למחול ויראלי. מבין הערוצים שרדפה אחריה, רדיט הייתה המצטיינת ביותר. הסרטון זכה לתשומת לב ועשה את דרכו לראש עמוד GetMotivated subreddit. אחרי יום 1, היא קיבלה 80K צפיות.
  2. יום 2 היה יום הגילוי. הבלוגרים שראו את הווידיאו שלה בעבר החלו לספר את סיפורה באתרים כמו Mashable, Isebel, והפינגטון פוסט. בלוגים אלה היו נהגי תנועה משמעותיים לסרטון של קארן. סיקור זה הגביר את מספרי התעבורה באינטרנט ל 800K צפיות.
  3. הפופולריות של הסרטון דחפה את קארן לדף הבית של YouTube. השתלשלות האירועים ההיא סייעה לקחת את קרן ל 1.8 מיליון צפיות בדף ביום השלישי.

קארן גם מינפה את הסרטון שלה כדי ליצור קשר עם ספונסרים ובעלי עניין פוטנציאליים בפרויקט שלה. אלה כללו חברות כמו Lululemon ו- American Apparel – שני ארגונים שהיא שמחה לתמוך בהם. חלק מהחברות הללו תמכו בקארן ושיתפו את הסרטון שלה גם ברשתות החברתיות שלהן.

היא פרסמה גם את הווידיאו שלה ביום שלישי, ונחשתה שביום שני, סביר להניח שאנשים יתפסו אימיילים מסוף השבוע.

השתמש בכלי יחסי ציבור

הבעיה עם יחסי ציבור היא שיחס היצע / ביקוש אינו מאוזן לחלוטין. מחפשי יחסי ציבור מפזרים כל העת סופרים, עיתונאים ובלוגרים לצורך תשומת לב.

שירות שנקרא עזרה לכתב החוצה (HARO) יכול לעזור להקל על חלק מהמצוק הזה. באמצעות שירות זה עיתונאים יכולים למצוא מקורות לראיון לסיפורים הקרובים. אנשים המחפשים יחסי ציבור יכולים לעקוב אחר שאילתות העיתונאים ולהצטרף לשיחה בה הם כשירים לתרום.

אתה יכול להירשם לעיכול דואר אלקטרוני פשוט שנראה כך:

HARO Email Digest

הנה איך זה להשתמש ב- HARO כעיתונאי: [19459002 ]

לגבי שאילתות מסוימות, הן יקבלו 50+ תגובות ורוב המגרשים שאני מקבל אינם ענייניים לחלוטין. הם גורמים לעיתונאית לקפוץ דרך חישוקים כדי לקבל את המידע הדרוש להם.

הדבר שצריך לדעת על עיתונאים הוא שהם נרתעים להפליא לזמן ופועלים תחת מועדים קצרים.

מנקודת מבטו של עיתונאי, הנה כמה טיפים לביצוע שאילתת HARO שלך:

  • ענה על השאלה שצוינה במגרש שלך. אל תניח שהעיתונאי יכול לקפוץ לשיחה. ספרו להם את הסיפור שתרצו מראש – הציעו לקבוע שיחת טלפון כמעקב. שלח במקום זאת חומר מוכן להצעת מחיר.
  • אל תשלח גובה גנרי. שלח סיפור ייחודי ומשכנע. שתפו משהו שבולט מפיצוץ יחסי ציבור טיפוסי.

  • תפסיק להפגיז את הסופר. עיתונאים עובדים על תאריך יעד אך אינם בהכרח יודעים מתי עבודותיהם יפורסמו. אל תפגיז עיתונאים בשאלות המשך. אל תצריד אותם בלינקדאין ואל תדבר אותם באגרסיביות דרך כתובות דוא”ל מרובות. אם אינך שומע תגובה, עבור לסיפור הבא. אל תיעלב. כותבי HARO מקבלים המון מיילים, ואי אפשר להגיב לכל אחד ואחת.
  • כתוב כותרת אימייל ממש משכנעת. במקום להשיב רק לשאילתה, קח את הזמן ליצור כותרת ייחודית המסכמת את הצעת הערך של הסיפור שלך. זכרו שישנו בן אנוש בקצה השני של מסך המחשב. הפוך את זה לממש ממש קל להעביר את ההודעה שלך, והכתב יהיה בעל סיכוי גבוה יותר לפתוח את הודעת הדוא”ל שלך.
  • הגדר התראות Google. ודא שיש לך הגדרת התראות Google למילות המפתח שאתה עוקב אחר המותג שלך. במיוחד עם HARO, יתכן שלא תדע מתי כותב יציג את הסיפור שלך. אל תפציץ את הכותב בשאלות. הפעל התראות Google כדי לעזור לך לשמור על עיניים קלופות.

השתמש בכלים כדי לחסוך זמן

חסוך לעצמך את הזמן והטרחה של סרוק באמצעות גיליונות אלקטרוניים ושליחת מאות דוא”ל. השתמש בכלים שפותחו כדי לפתור את סולם נקודת הכאב המדויק שלך עם משאבים מוגבלים.

משאב דוגמא אחד הוא BuzzStream – פלטפורמת CRM (ניהול קשרי לקוחות) המסייעת לאנשי יחסי ציבור לבנות מערכות יחסים, לפקח על שיחות ולנהל רישומים היסטוריים של שיחות עם פלטפורמות יחסי ציבור ומדיה.

התכונות כוללות:

  • כלים אוטומטיים לחקר פוטנציאל לבניית קישורים
  • משאבים לזיהוי הזדמנויות לקמפיין
  • כלים מבוססי צוות לבנייה ולבנייה ניהול מערכות יחסים עם משפיעים
  • היכולת לתעדף מגע אנושי, מבוסס יחסים

BuzzStream מאפשרת לך לבצע משימות אוטומטיות כמו שמירת מידע על אנשי קשר ושותפים מרכזיים. צוותים יכולים גם לשתף פעולה ביוזמות ולהאציל משימות היקפיות.

שתף פעולה עם עסקים אחרים כדי לשפר את יחסי הציבור שלך

שיווק בתוכן פירושו שמותגים הופכים לפרסום ובונים בסיסי קהל משלהם. חברות, כמוך, מחפשות להתחבר לקהלי מפתח באמצעות יחסי ציבור והפצה.

התחברו עם בלוגים עסקיים אחרים אשר מחפשים להגיע לאותם קהלים כמו הארגון שלכם. ישנן שתי דרכים להתחיל לעבוד – פוסט אורחים בבלוגים של התעשייה, או להזמין אחרים ליצור תוכן לבלוג שלך.

חגב , מערכת טלפון וירטואלית ליזמים, משתמשת בבלוג שלה כפלטפורמה למסירת אבזרים ללקוחות הטובים ביותר שלהם. לחברה תוכנית “הגש את הסיפור שלך” והיא תכתוב על הלקוחות שלהם שיש להם משהו מדהים לשתף. עבור חגב, יחסי ציבור הם דרך שלא יסולא בפז לומר “תודה” לשותפים העסקיים המהימנים שלהם.

Grasshopper PR Story Form

תן דוגמאות של המוצר או השירות שלך

דרך אחת להשיג סיקור עיתונאי היא למסור ניסויים או דוגמאות של המוצר או השירות שלך. פנה לעיתונאים ובלוגרים בולטים, ושאל אם הם היו פתוחים לבדיקת מוצר. תן להם ניסיון או דוגמא בחינם לנסות.

Engadget Phone Reviews

תמיד תגידו תודה

כאשר עיתונאי, בלוגר או עסק אחר כותב עליך או על החברה שלך – הושט יד ואמר תודה. הצע את עצמך כמשאב לסיפורים עתידיים. מקם את הארגון שלך כחברה שרוצה להחזיר את העזרה והעזרה.

יחסי ציבור עוסקים בראש ובראשונה בבניית מערכות יחסים. עד כמה שניתן, שמרו על מגע אישי. קח עיתונאים לארוחת ערב כ’תודה ‘(לא שוחד) על שכתבת עליך.

הראה שאתה אסיר תודה, ואתה תעמוד בנפרד מהקהל של האנשים שאינם. הוסף ערך לתעשייה שלך – אל תחלץ אותו. שלם אותו קדימה בכל הזדמנות שתוכל. חיבור קארמה, ואתה אף פעם לא יודע מתי משהו קטן יתממש למשהו הרבה יותר גדול.

Key Takeaways

  • יחסי ציבור הם מרוץ עכברים לא יעיל ומתסכל. חתוך את הרעש על ידי אפס לתוצאות שאתה רוצה להשיג.
  • התייחס אל יחסי ציבור כמו פיתוח עסקי. בנה קשרי מפתח עם עיתונאים.
  • שימי את עצמך בנעליו של עיתונאי. יצירה של מגרשים משמעותיים ומשכנעים. אל ‘תרססו והתפלל’ הודעת פרסום מכר.
  • התאם אישית מגרשים לצורכי העיתונאים ולעניין בהם.
  • פיתוח סיפור מותג חזק שיוכל לשתף.
  • תן יותר ממה שאתה מקבל. אמור תודה. הצע להוסיף ערך רב ככל שתוכל.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה